Vroegsignalering in de praktijk

Vroegsignalering in de praktijkAdvertorial

Stakeholders bij het Huurincassoproces

“De uitdaging is alle betrokkenen blij te maken en te houden”

Bij het huurincasso-proces zijn verschillende stakeholders betrokken.

In de eerste plaats is daar natuurlijk de huurder. Een achterstand bestraffen met een herinnering of aanmaning is iets anders dan er een latente hulpvraag herkennen. Intrinsiek wil iedere huurder zijn woning behouden en de huur dus voldoen. Als dit incidenteel of structureel niet lukt, maakt dit de huurder geen wanbetaler, maar een huurder die wellicht met een beetje aandacht en hulp wel weer zijn huur kan voldoen. Als zo'n huurder met deze andere Mind-set wordt benaderd vanuit een specialistisch huurincasso-pakket waar deze filosofie ook praktisch inhoud heeft gekregen, dan voelt dit voor de huurder ook anders. Huurder blij!

En dan zijn er natuurlijk de corporatiemedewerkers die ook inhoud willen kunnen geven aan deze filosofie. Zij dienen in staat gesteld te worden om tijd en aandacht te besteden aan huurders die dit nodig hebben. Hun werk voelt hierdoor een stuk minder administratief en bestraffend aan. Het wordt persoonlijker en meer gericht op hulp verlenen aan huurders die met een beetje hulp uit de problematische schulden kunnen komen of blijven. Het geeft de corporatiemedewerker meer voldoening en het geeft het gevoel van erkenning als hiervoor met het juiste gereedschap mag worden gewekt. Medewerker blij!

Als derde noemen wij hier de woningcorporatie. Naast financiële aspecten spelen bijvoorbeeld ook imago en huurderbeleving een rol. Zaken waar de corporatie hard op wordt afgerekend in de (social)media. Inmiddels werken wij met 14 woningcorporaties samen. Door elk van hen wordt deze samenwerking als een werkelijk partnerschap gevoeld. U mag dit bij elk van hen verifiëren.

Vroegsignalering in de praktijkMeer weten? Bel met Rodney van der Ven (06 19 30 57 61) voor een vrijblijvende kennismaking met Mind2Pay of bezoek onze sessie tijdens de Studiedag Huurincasso 2023 waarin Richard van Westenbrugge vertelt over de veranderde klantreis van huurders van woningcorporatie Woonbron.

Partners

Partners                    Partners                    Partners

Updates Studiedag Huurincasso

Klik hier voor alle items

Terug naar boven