• 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • .. 14
  • Pagina 2 van 14

NVVK wijzigt Gedragscode Schuldhulpverlening

Op de recente ledenvergadering hebben de leden van de NVVK ingestemd met een aanpassing van de Gedragscode Schuldhulpverlening. De aanpassing vloeit voort uit de halvering van de aflostermijn in de Msnp en de Wnsp, en gaat in per 1 juli 2024. Vanwege de halvering liet de NVVK Bureau Berenschot vorig jaar onderzoek doen naar de impact van de halvering op het werk. De onderzoekers adviseerden daarbij om ook de werkwijze bij het vaststellen van de afloscapaciteit door te lichten.

Lees hier het hele artikel

Bron: creditexpo.nl

Verder lezen

Staedion: 'Schuldenrust verbetert leefbaarheid in de wijk'

‘Het convenant met de NVVK is de kroon op sociale incasso’, vindt de Haagse woningcorporatie Staedion. De corporatie tekende vorig jaar het Aedes/NVVK-convenant om schulden sneller te regelen. Sven Lubbers en Timon Walhain vertellen welke voordelen het oplevert. Voor de woningcorporatie, voor de huurders én voor schuldhulpverleners.

Lees hier het hele atikel

Bron: aedes.nl

Verder lezen

Waarom maken mensen geen gebruik van sociale voorzieningen?

Waarom maken mensen geen gebruik van sociale voorzieningen en toeslagen, terwijl ze er recht op hebben? Olaf Simonse van de Universiteit Leiden sprak er onlangs over tijdens een CBS-microdatamiddag voor gebruikers. Zijn promotieonderzoek naar niet-gebruikte sociale voorzieningen en toeslagen leverde interessante resultaten op. Voor het vervolgonderzoek maakt Simonse gebruik van CBS-microdata.

Lees hier het hele artikel

Bron: creditexpo.nl

Verder lezen

Onderzoek Flanderijn: aanzienlijk deel van jongeren kreeg rekeningen afgelopen jaar niet altijd betaald

Maar liefst twee op de vijf (40 procent) jongeren heeft in het afgelopen jaar moeite gehad met het betalen van een rekening. Dit blijkt uit onderzoek van incasso-en gerechtsdeurwaardersorganisatie Flanderijn uitgevoerd onder 1.034 jongeren tussen de 18 en 30 jaar. Flanderijn wil met dit onderzoek de staat van betaalproblematiek onder deze groep inzichtelijk maken. Voor negentien procent van de jongeren bleef het niet bij eenmalig een rekening niet kunnen betalen, maar ging het om enkele keren in 2024. Nog eens acht procent had er zelfs regelmatig moeite mee. Voor twee procent was het betalen van (zo goed als) alle rekeningen lastig.

Lees hier het hele atikel

Bron: creditexpo.nl

Verder lezen

Betalingsachterstanden oplossen én voorkomen met AI

Wie contact je wanneer en via welke methode? Dat is één van de grootste uitdagingen rondom klantenservice. Binnen schuldinvordering komt de complexiteit van de doelgroep daar nog eens bovenop: van mensen met een eenmalige betalingsachterstand tot mensen met structurele probleemschulden. Die laatste groep wil je persoonlijke hulp bieden om een duurzame oplossing te vinden. Vaak wordt gedacht dat persoonlijk contact nodig is om deze groep kwetsbare mensen in het vizier te krijgen. De grootste groep schuldenaren, zo’n negentig procent, heeft echter te maken met een eenmalige betalingsachterstand en zit helemaal niet te wachten op een telefoontje. Wat dat betreft komt AI als geroepen. Als je het mij vraagt is het hét hulpmiddel om voor iedere individu de juiste betrokkenheidsstrategie te bepalen. Zo worden betalingsachterstanden sneller betaald en kan ernstige schuldenproblematiek worden voorkomen.

Lees hier het hele artikel

Bron: creditexpo.nl

Verder lezen

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • .. 14
  • Pagina 2 van 14

Partners

Partners                    Partners                    Partners

Updates Studiedag Huurincasso

Klik hier voor alle items

Terug naar boven