Stedelink: ‘Laat zien dat je er bent voor huurder met geldproblemen’

Aandacht hebben voor huurders met geldproblemen onderstreep je met het Aedes/NVVK-convenant. Dat is de stelling van Meindert Hoogendam, teammanager klantenservice en voorheen coördinator incasso bij Stedelink. ’Je pakt je verantwoordelijkheid.’

Stedelink, een middelgrote woningcorporatie met vooral bezit in Zoetermeer, Delft en Zuidplas ondertekende vorig jaar het Aedes/NVVK-convenant schuldhulpverlening. Daarin staan onder meer afspraken over incassomaatregelen pauzeren bij huurders die schuldhulp krijgen en over bij voorbaat akkoord gaan met betalingsvoorstellen. Meindert Hoogendam van Stedelink vertelt waarom hij het belangrijk vindt om dat te doen.

Lees hier het hele artikel

Bron: aedes.nl

Verder lezen

Slechts fractie huishoudens geholpen door schuldregeling

Van de 730.000 huishoudens met geregistreerde problematische schulden werden er in 2023 maar 15.000 schuldenvrij door schuldhulp. In het gunstigste geval wordt jaarlijks 2,47 procent van huishoudens met geregistreerde problematische schulden in Nederland schuldenvrij via schuldregelingen. Dat blijkt uit berekeningen door Maarten Bergman, opleider in de schuldhulpverlening. Het aantal mensen dat elk jaar problematische schulden krijgt is groter.

Lees hier het hele artikel

Bron: binnenlandsbestuur.nl

Verder lezen

Maak van eerlijk incasseren de norm

Het is duur om arm te zijn. Dat is helaas de bittere werkelijkheid voor veel Nederlanders, die gebukt gaan onder torenhoge kosten die bovenop een schuld komen. Iedereen kan met schulden te maken krijgen, maar vooral mensen met een smalle beurs worden hier onevenredig en ongenadig hard door geraakt. De afgelopen decennia is een lelijke handel in schulden ontstaan die door ons wettelijke systeem wordt gefaciliteerd. Bovenop de hoofdsom komen incassokosten, proceskosten, deurwaarderskosten, vervallen rentekosten, executiekosten, overbetekeningskosten – en dan hebben we de helft nog onbenoemd gelaten.

Lees hier het hele artikel

Bron: bnr.nl

Verder lezen

De toekomst van betalingsoplossingen: interactieve en gepersonaliseerde video’s binnen het betaalproces

In de wereld van creditmanagement is een menselijke, toegankelijke en klantgerichte benadering van essentieel belang. Traditionele incassomethoden staan onder druk, en organisaties zoeken naar manieren om effectiever en persoonlijker te communiceren. De opkomst van interactieve en gepersonaliseerde video’s biedt een innovatieve oplossing die klanten in staat stelt om zelfstandig een passende regeling te treffen voor hun openstaande facturen.

Lees hier het hele artikel

Bron: creditexpo.nl

Verder lezen

Minder armen, maar ernst armoede toegenomen

In 2023 waren 540.000 mensen in Nederland arm. Dat komt neer op 3,1 procent van de bevolking. Dit blijkt uit de nieuwe, gezamenlijke armoedegrens en -meetmethode van het SCP, CBS en Nibud. Met deze definitie van armoede zullen zij de Tweede Kamer, het kabinet, gemeenten en andere stakeholders in de toekomst informeren over de armoede in Nederland. Divosa is blij dat er nu één eenduidige armoededefinitie is, waarin de werkelijke individuele uitgaven aan wonen en energie zijn meegenomen en waarbij ook naar de intensiteit van de armoede wordt gekeken. Dit alles is een belangrijke stap naar een reëler beeld van de armoedesituatie in Nederland.

Lees hier het hele artikel

Bron: divosa.nl

Verder lezen

Updates Studiedag Huurincasso

Klik hier voor alle items

Terug naar boven